I letti abbronzanti sò cuncepiti per pruduceluce ultravioletta (UV)chì imita i raggi di u sole, ma in un ambiente cuntrullatu. L'intensità è u rapportu di a luce UV ponu varià secondu u tipu di lettu, ma generalmente emettenu una mistura diUVAèUVBraggi.
1. Intensità UV paragunata à u Sole
-
Parechji letti abbronzanti cummerciali ponu pruduce livelli UVfinu à 3-6 volte più forte chè u sole di meziornu d'estatein certe regioni.
-
Ciò significa chì ancu una sessione corta pò esponevi à una dosa elevata di radiazioni UV.
2. Rapportu UVA è UVB
-
UVA:Di solitu 90-98% di a pruduzzione, rispunsevule di l'abbronzatura immediata, ma ancu ligata à l'invecchiamentu di a pelle è à danni più profondi à u DNA.
-
UVB:Di solitu 2-10% di a pruduzzione, provoca un ritardu di l'abbronzatura è hè a causa principale di e scottature solari.
3. Fattori chì influenzanu a pruduzzione UV
-
Tipu di lampada è putenza:Lampade à alta pressione vs. lampade à bassa pressione.
-
Età è Mantenimentu di u Lettu:E lampade vechje ponu emette menu UV, ma richiedenu sempre prudenza.
-
Tempu di sessione:Sessioni più longhe equivalenu à una esposizione cumulativa à i raggi UV più alta.
4. Note di salute è sicurezza
-
A sovraesposizione à i raggi UV - sia da u sole sia da un lettinu abbronzante - aumenta u risicu dicancru di a pelle, invecchiamentu prematuru è danni à l'ochji.
-
Aduprà sempreocchiali di prutezzione.
-
Limità a frequenza è a durata di e sessioni di abbronzatura.
In fondu:
A luce UV in un lettinu abbronzante pò esse assai più forte chè a luce naturale di u sole, è a quantità esatta dipende da u disignu di u lettinu è da u tempu d'usu. Ancu e sessioni brevi ponu furnisce una dosa elevata di UV, dunque un usu sicuru è moderatu hè essenziale.