A terapia laser hè un trattamentu medico chì usa a luce focalizzata per stimulà un prucessu chjamatu fotobiomodulazione (PBM significa fotobiomodulazione). Durante a PBM, i fotoni entranu in u tissutu è interagiscenu cù u cumplessu di citocromu c in a mitocondria. Questa interazzione provoca una cascata biologica di avvenimenti chì porta à un aumentu di u metabolismu cellulare, chì pò diminuisce u dolore è accelerà u prucessu di guariscenza.
A terapia di fotobiomodulazione hè definita cum'è una forma di terapia di luce chì utilizeghja fonti di luce non ionizzanti, cumprese laser, diodi emettitori di luce è / o luce a banda larga, in u visibile (400 - 700 nm) è in infrarossu vicinu (700 - 1100 nm). spettru elettromagneticu. Hè un prucessu non termale chì implica cromofori endogeni chì suscitanu eventi fotofisichi (vale à dì, lineari è non lineari) è fotochimici à diverse scale biologiche. Stu prucessu si traduce in risultati terapèuti benifichi cumpresi, ma micca limitati à l'alleviazione di u dulore, l'immunomodulazione, è a prumuzione di a guariscenza di ferite è a regenerazione di tissuti. U termu terapia di fotobiomodulazione (PBM) hè oghji utilizatu da i circadori è i pratichi invece di termini cum'è a terapia laser à livellu bassu (LLLT), laser friddu o terapia laser.
I principii fundamentali chì sustenenu a terapia di fotobiomodulazione (PBM), cum'è attualmente capitu in a literatura scientifica, sò relativamente semplici. Ci hè un cunsensu chì l'applicazione di una dosa terapèutica di luce à u tessulu deterioratu o disfunzionale porta à una risposta cellulare mediata da i miccanismi mitocondriali. I studii anu dimustratu chì questi cambiamenti ponu impactà u dolore è l'infiammazione, è ancu a riparazione di tissuti.