I letti abbronzanti sò adatti per tutti?

15 viste

I letti abbronzanti simulanu a luce solare aduprendu raggi ultravioletti (UV) artificiali, pruvucendu a produzzione di melanina da parte di a pelle è ottenendu un aspettu abbronzatu. Tuttavia, ùn sò micca adatti per tutti, è alcune persone ponu affruntà rischi per a salute più elevati.

 

Persone chì ùn sò micca adatte per l'usu di letti abbronzanti:

- E persone cun pelle sensibile o chì sò propensi à scottature solari

 

Quelli chì anu a pelle chjara (tipi Fitzpatrick I-II) sò più suscettibili à e scottature o à l'eritema per via di a so mancanza di melanina.

 

E persone cun malatie fotosensibili (cum'è u lupus eritematosu o a dermatite solare) ponu sperimentà inflammazioni di a pelle.

 

Persone à altu risicu di cancru di a pelle

 

- Persone cun una storia persunale o familiale di melanoma, carcinoma basocellulare, ecc.

 

- persone cun lesioni precancerose (cum'è a cheratosi solare).

 

Adolescenti (sottu à 18 anni)

 

L'adulescenti anu a pelle più fina è sò più sensibili à i danni ultravioletti, ciò chì pò aumentà u risicu di cancru di a pelle in l'età adulta.

 

Certi paesi, cum'è i Stati Uniti è l'Australia, anu promulgatu leggi chì pruibiscenu à i minori di utilizà i letti abbronzanti.

 

Donne incinte

 

I cambiamenti ormonali durante a gravidanza ponu aggravà u cloasma (macchie di gravidanza) è l'esposizione à i raggi UV pò aggravà i prublemi di pigmentazione.

 

L'ambienti à alta temperatura (cum'è e cabine di abbronzatura) ponu influenzà a salute di u fetu è hè dunque cunsigliatu di evitàli.

 

Persone chì anu ricevutu recentemente trattamenti di bellezza medica

 

A barriera cutanea hè fragile dopu a depilazione laser, i peeling chimichi è u microneedling, dunque l'esposizione à i raggi UV pò facilmente causà pigmentazione o scurimentu.

 

Situazioni induve pò esse adupratu cun prudenza:

L'adulti sani senza i risichi sopra citati ponu aduprà cun moderazione, ma a frequenza deve esse strettamente cuntrullata (micca più di duie volte à settimana per micca più di 10 minuti à volta).

 

Pigliate precauzioni prima di l'usu, cum'è l'applicazione di una lozione abbronzante è l'usu di occhiali di prutezzione, è idratate è riparate dopu.

 

Alternative di abbronzatura più sicure

- Prodotti d'abbronzatura d'imitazione (lozione/spray abbronzante chì cuntene DHA).

 

- Crema abbronzante/abbronzante istantanea (senza risicu UV).

Lasciate una risposta